Bademcik Ameliyatı Kimler İçin Uygundur, Nasıl Yapılır?

Bademcik ameliyatı bademciklerin sık sık iltihaplanması ya da büyümesi sonucunda yapılır. Ayrıca enfeksiyonlar dışında şüpheli bademcik şişmesinden dolayı da bademcik ameliyatı yapılmaktadır. Bademcik ameliyatı öncesinde hastaya çeşitli testler uygulanmaktadır. Özellikle hastanın kan değerleri, kanamaya olan yatkınlığı çeşitli kan örnekleri alınarak ameliyat öncesi değerlendirilerek hazırlık yapılır. Bademcik ameliyatı çok uzun sürmeyen, teknik olarak basit bir operasyondur. Genel anestezi altında thermal welding yöntemi ile herhangi bir ağrı ya da kanama olmadan yapılan bir işlemdir. Bademcik ameliyatı sonrasında hastada mide bulantısı, baş ağrısı, kulak ve çenede ağrı ve boğazda ağrı görülebilir. Bu durum geçici olmakla birlikte doktorun verdiği ilaçlar kullanılmalıdır. Ameliyat sonrasında sulu ve yumuşak gıdalar tüketilmelidir. Katı, asitli ve baharatlı gıdalardan uzak durulmalıdır. Ayrıca oda sıcaklığında yada soğuk yiyecek ve içecekler tüketilmemelidir. Yüksek sesle konuşulmamasına dikkat edilmelidir. Boğazı acıtmayacak ve zorlamayacak şekilde hareket edilmelidir. Aşırı kanama veya ağrı durumunda hemen doktora gidilmelidir. Aksi takdirde farklı sağlık sorunları oluşabilir.

Kimler Bademcik Ameliyatı Olabilir?

Bademciklerde oluşan çeşitli nedenlerden dolayı bademcik ameliyatı olunabilir. ‘Bademcik ameliyatı nedir?’ diye merak edenler için bademcik ameliyatı, boğazın her iki yanında  yer alan bademciklerin iltihaplanması veya şişmesi sonucunda alınması işlemidir. Bademcik alma operasyonu oldukça kısa ve basittir. Ağrısız bir şekilde tamamlanan bir süreçtir. Bademcik ameliyatı ciddi sağlık sorunlarına neden olmadığı durumlarda yapılmaması gereklidir. Fakat kronikleşmiş iltihap ve şişme durumlarında ve bunlara bağlı olarak nefes alıp vermede güçlük yaşanıyorsa ameliyat yapılabilir. Bir kişi bir yıl içinde dörtten fazla bademcik enfeksiyonuyla karşılaşıyorsa bademcik ameliyatı olabilir. Ayrıca ilaç tedavisiyle düzelmeyen kişiler de bu ameliyatı olabilir. Kötü ağız kokusu, horlama, ağzı açık uyuma, solunum güçlüğü çekme, nefes kesilmesi ve uyku apnesi yaşayanlar bademcik ameliyatı olabilir. Bademcik ameliyatı her zaman olunabilir ve 3 yaş ve üzeri tüm bireylerde yapılabilir. Fakat yaş ilerledikçe iyileşme süreci daha zor geçmektedir. Bademcik ameliyatı için uzman hekimlerden yardım ve görüş almak önemli bir adımdır.