Soğuk Algınlığı ve Boğaz Enfeksiyonu

Üst solunum yollarında meydana gelen soğuk algınlığı ve boğaz enfeksiyonu oldukça yaygın bir hastalıktır. Özellikle mevsim geçişleri ve soğuk havalarda sıklıkla ortaya çıkan bu rahatsızlık vücudun bağışıklık sisteminin düşmesi ile meydana gelir. Burun akıntısı, ateş, öksürük, geniz akıntısı, yutkunmada zorlanma, kulak ağrısı ve baş ağrısı gibi belirtiler ile ortaya çıkar. Oldukça bulaşıcı ve rahatsız edici bir süreç olan bu rahatsızlık solunum yolu ile bulaşır ve ortalama bir hafta içerisinde bulaşıcı özelliğini kaybeder. 10 gün içerisinde iyileşme başlar. Başka rahatsızlıklara yol açtığı durumlarda ise bu iyileşme süreci uzar. Bu nedenle belirti ve semptomların ortaya çıktığı durumlarda hızlıca doktora danışmak gerekir. Bu süreçte iyi bir beslenme ile etkiler en aza indirgenebilir. Sigara ve alkol gibi ürünler bağışıklık sistemini zayıflattığı için iyileşme sürecini uzatır.

Soğuk Algınlığı ve Boğaz Enfeksiyonu Nedenleri

Solunum yoluyla ağız, göz ve burundan insan vücuduna giren virüslerin bünyede yarattığı etkiye soğuk algınlığı denmektedir. Genellikle virüs taşıyan kişilerle temas ile bulaşır. Kişinin iyileşmesi uzun süren bu rahatsızlık sonrasında ilerleyerek boğaz enfeksiyonu gibi durumlara da neden olabilir. Bağışıklık sisteminin zayıflaması, yeterli beslenmeme, sigara ve alkol kullanımı gibi nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir. Kış aylarında kişiler bu rahatsızlığa ve akabinde boğaz enfeksiyonuna daha yatkın olmaktadırlar. Yalnızca hava şartları değil hijyen şartlarına azami miktarda dikkat edilmeli ve eller sık sık yıkanmalıdır. Özellikle hasta kişilerle yakın temas kurulmamalı ve sosyal mesafe korunmalıdır.

Soğuk Algınlığı ve Boğaz Enfeksiyonu Tedavisi

Doğrudan bu rahatsızlığa etki eden bir tedavi yöntemi yoktur fakat semptomların hafifletilmesinde ve bu sürecin daha rahat atlatılmasına yardımcı olacak birtakım tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Soğuk algınlığı bol sıvı alımı ve istirahat ile kısa bir süre içerisinde atlatılır. Burun damlası ve spreyi kullanmak, boğaz rahatsızlığı için şurup ve pastil kullanımı bu süreçte oldukça faydalıdır. Bu rahatsızlığın en iyi tedavisi yatak istirahatidir. Vücudun dinlenmesi bağışıklığın güçlenmesini sağlar.

En etkili yöntem ve ilaçlardan biri ise antibiyotik kullanımıdır. Doktorunuzun tavsiyesi ile kullanılan bu ilaç desteği çok kısa bir süre içerisinde hastalığı atlatmanızı sağlar. Doğal tedavi yöntemlerinden biri olan tuzlu suyla gargara belirti ve semptomların hafifletilmesinde oldukça faydalıdır. Gargara ve bol sıvı tüketimi boğazınızı nemli tutarak rahatlamasını sağlar ve boğazdaki rahatsızlık veren hissi azaltır.