Alerjik Sorunlar

Allerjik rinit

Allerjik rinit hapşırma, burun akıntısı, kaşıntı ,gözlerde sulanma belirtileiyle kendini gösteren bazen sadece belli aylarda belirtileri oluşan ama sıklıkla tüm yıl boyunca devam eden yakınmalara neden olan ve toplumda yaygın olarak karşılaşılan bir hastalıktır. Genetik bir hastalık olması ailede birden fazla kişiyi etkilemesine yol açmaktadır.

Allerjiye neden olan maddelerin saptanmasında deri testleri yapılabilir ama testlerde alerjen saptanamaması alerjik nezle olmadığını göstermez.
Allerjen saptanan durumlarda immunoterapi – aşı tedavisi ile % 90 oranında alerjik nezle belirtilerinden kurtulmak mümkündür. Ancak bu sabır isteyen ve 4-5 yıl düzenli uygulanması gereken bir yöntemdir. Allerjen saptanamayan durumlarda yada test yapılmasına gerek olmadığında hastaya verilen antihistaminik ve kortizon içeren ilaçlar ile belirtileri kolayca geçirmek mümkün olmaktadır. Belirtilerin ilaç alındığında geçmesi hastalığın geçtiği anlamına gelmemekte ve ne yazık ki ilaç etkisi kaybolduğunda alerji belirtileri takrarlamaktadır. Sonuçta allerji etkeni saptanamayan ve sürekli ilaç kullanmak zorunda kalıp bundan sıkılan yada ilaç kullanımının sakıncalı olduğu hamilelik döneminde allerjik şikayetler nedeniyle çaresiz kalanlar için Rhinolight – fototerapi tedavisi çok iyi bir alternatif oluşturmaktadır.

Rinolight – Fototerapi

Özel bir dalga boyundaki ultraviole ışınları ile allerjinin burunda yarattığı değişiklikleri baskılayan  yeni bir tedavi yöntemidir. İmmunoterapiye oranla düşük bir maliyet ve yan etki riski ileKısa süre içerisinde sonuç alınmakta ve allerji belirtileri uzun süreliğine – yıllarca – baskılanmaktadır. Bu yöntemin en güzel tarafı  hasta ağrı yada herhangi bir acı duymamaktadır. Üstelik 14 yaş üzerinde herkese hem de hamilelerde bile güvenle uygulanabilmektedir.