Ameliyat Olmadan Burunun Alacağı Şekil Görülebilir mi?

Burun estetiği kişiye estetik bir görünüm kazandırması açısından sıklıkla tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Ameliyatsız burun işlemlerinde de yine yapılacak ufak dokunuşlarla hastaya istediği görünüm rahatlıkla verilebilir. İster ameliyatlı ister ameliyatsız müdahalelerde burun üzerinde yapılacak değişiklikler hastaya sunulabilmektedir. Bu sayede kişi hangi aşamalardan geçeceğini ve burnunun alacağı son şekli görerek karar verme aşamasında daha rahat hareket edebilecektir.

Ameliyatlı ve Ameliyatsız Burunda Görünüm

Günümüzde burun estetiği cerrahi bir müdahaleye ihtiyaç duyularak yaygın bir şekilde yapılmaktadır. Fakat küçük yaş gurubundaki çocuklarda, ameliyattan korkanlarda, riskli hastalık grubundaki yaşlı kimselerde kullanımı uygun olmamaktadır.

Ameliyata gerek duyulmadan burun ucunda ve genel yapısında değişiklikler yapılmaktadır. Bu şekilde burun için yapılacak işlemler hastalara gerekli detaylarıyla anlatılır. Bir görsel sunum gerçekleştirilerek sanal bir alanda işlemin nasıl yapılacağı ve işlem sonrası görünüm hakkında bilgi verilmektedir.

Son zamanlarda burun estetiği yaptıranların sayısı artış göstermeye başlamıştır. İnsanların birçoğu güzel bir görünüm kazandırması için estetik işlemleri tercih etmektedir. Burun estetiği ameliyat yöntemleri açık ve kapalı yöntemler olarak ikiye ayrılmaktadır. Açık estetiğin birçok avantajı bulunmaktadır. Ameliyatı yapacak olan doktora daha fazla görüş alanı kazandırmaktadır. İşlem süresi kapalı burun estetiğine göre daha uzun sürmektedir. Bu ameliyatlarda hekim hastayla burun şekline karar verirken sanal bir ortamda burnun alacağı son hali de paylaşır. Hasta ve hekimin hemfikir olduğu son görsele en yakın sonuç ameliyatta alınmaya çalışılır.

Ameliyatsız Yapılan İşlemler

Burun düzeltmeleri ameliyat gerektirmeden bazı küçük işlemler uygulanarak da yapılır. Bu işlemlerin 17- 18 yaşından küçüklere uygulanması tavsiye edilmemektedir. Burun dolgusu ve botoksu adı verilerek yapılan işlemlerin belirli süreler sonunda yenilenmesi gerekir. Yapılan dolgu ile burunun uç kısımları daha yuvarlak ve düz olmaktadır. Yassı burun, burun eğrilikleri, burun deliklerinin büyük olması gibi sorunları yaşayan kişiler için en iyi tedavi yöntemi cerrahidir. Zira dolgu ve botoksla burun içi sorunlar düzeltilemez.

Basit yöntemler kullanılarak ve ameliyat olmadan burun yapısında düzeltmeler yapılırken, acı ve ağrı oluşumu oldukça azdır. İşlem öncesinde tedavinin uygulanacağı alan uyuşturulur. Hasta hiçbir acı ve ağrı hissetmeden işlem tamamlanır. Kişiler anestezi altına alınmadan sadece bölgenin uyuşturulma işlemi ile tedavi uygulanmaktadır. Ameliyatsız olarak burun kaldırma da yapılmaktadır. Bu işlem için uygulanan tedavi yöntemi ise topikal anestezi yöntemidir. Alan üzerine uyuşturucu kremler sürülerek işlem yapılır. Dolgu süresinin ömrü yaklaşık 6-8 ay olarak belirlenmiştir.