Burun Ameliyatı Kimlere Yapılmaz?

Kaza ya da doğuştan gelen bir deformasyon yoksa burun düzeltme ameliyatları genellikle estetik kaygı kaynaklıdır. Estetik olarak daha güzel görünmek, toplumdaki güzellik algılarına ayak uydurmak için çoğu insan burun ameliyatı tercih etmektedir. Ancak estetik operasyon, kişinin isteğine bağlı değildir.

Bunun için öncelikle tetkikler yapılmalı ve ameliyata uygunluk araştırılmalıdır. Bu nedenle bazı hastalıkları taşıyanlar estetik ameliyat olamazlar. Çünkü başka hastalıklar operasyondaki riski büyütmektedir. Ameliyatlı ya da ameliyatsız burun estetiği cerrahi bir müdahaledir ve bu müdahale her zaman risk taşımaktadır.

Burun Şeklinin Değişmesi, Tüm Hayatı Değiştirmez

Gelişen teknolojiler, sosyal medyanın yaygınlaşması, güzellik algılarının değişmesi, estetik operasyonlara ilgiyi artırmıştır. İnsanların en çok değiştirmek istedikleri organların başında da burun gelmektedir. Sadece burun estetiği ile hayatının tamamen değişeceğini düşünenler yanılıyorlar.

Burnun şeklinin değişmesi estetik değişiklikleri beraberinde getirmektedir ancak hayatı kökünden değiştirememektedir. Dolayısıyla operasyon sadece rahatsız eden bir görünümün değiştirilmesiyle ilgilidir. Bunu saplantı haline getirmek yanlıştır. Ayrıca operasyona uzman hekimin muayenesi ve tahlilleri sonucu karar verilmektedir.

Kimler Burun Ameliyatı Olamaz?

Öncelikle burun ameliyatı olmak isteyenlerin, sağlıklı birey olduğu kabul edilmektedir. Bazı kronik hastalıklar, düşük bağışıklık sistemi gibi riskli durumlar, operasyon sonrası oluşacak riskler barındırmaktadır. Tıp biliminin öncelikli hedefi, bireyi sağlıklı tutmak olduğundan, estetik ikinci plandadır. Dolayısıyla her isteyen istediği zaman estetik ameliyatı olamamaktadır. Uzman hekimler, şu durumlarda operasyonu yapmamaktadır:

• Hemofili hastalıkları: Kanın pıhtılaşmasıyla ilgili bu hastalığı taşıyanlar, operasyon sonrası oluşacak riskler nedeniyle ameliyat edilememektedir.
  • Obezite hastalıkları: Çağımızın en ciddi hastalıklarından aşırı kilolu olma durumu, estetik operasyonların engelleyicisidir. Özellikle aşırı kiloların nefes almayı zorlaştırdığı gerçektir. Dolayısıyla aşırı kilolar burun estetiğinin önündeki engeldir. Üstelik kilo vermeyle yüz yapısı değişeceğinden obezite hastaları genellikle operasyona alınmaz.
  • Diyabet hastalıkları: Her diyabet hastasının ameliyat olamayacağına dair bir kural yoktur. Ancak yara iyileşmesindeki gecikmeler, operasyonu riskli kılmaktadır.
  • Hipertansiyon ve kalp hastalıkları: Her cerrahi müdahale beraberinde riskler getirmektedir. Ancak kalp ve yüksek tansiyon hastaları daha da risk altında olduğundan burun ameliyatı için uygun hasta grubunda yer almazlar.
  • Ruhsal bozukluklar: Estetik operasyon isteyen kişinin fizyolojik ve ruhsal olarak sağlıklı olması beklenmektedir. Ağır ruhsal bozukluklar, hastanın durumu göz önünde bulundurularak estetik operasyonun önündeki engellerdendir.

Burun Ameliyatı İçin Doktorun Yönlendirmelerine Güvenin

Herkesin bedenine iyi bakma, sağlıklı olma zorunluluğu vardır. Ancak yaşamın getirdiği zorluklar ya da genetik faktörler bunu her zaman olanaklı kılmamaktadır. Dolayısıyla bazı kronik rahatsızlıklar taşıyanlar, estetikle her şeyin düzeleceğini düşünen ve bunu takıntı haline getirenler burun ameliyatı için uygun adaylar değildir. Estetik operasyonlar planlanırken uzman hekime karşı açık olunmalıdır. Hekimin uzmanlığı ve tecrübesi, en doğru yola götürecektir. Bu nedenle yukarıdaki maddeleri taşıyanların estetik operasyon için ısrarcı olmaması gerekmektedir. Doktorların tavsiyesi doğrultusunda hareket etmek en doğrusu olacaktır.