Burun Estetiği Sonrası Ağrı Süreci Nasıldır?

Burun estetiği maddi ve manevi olarak kişileri zorlayabilecek bir süreçtir. Burunda yapılan cerrahi işleme göre ameliyat sonrasında çeşitli ağrılar ya da sorunlar görülebilir. Bundan dolayı burun ameliyatı sonrası geçirilen süreç oldukça önemlidir. Burun estetiği ameliyatı sonrasında özellikle ameliyattan sonraki ilk günde  burunda, göz ve göz altında morluklar ve şişlikler olabilir. Bu şişlik ve morluklar en az bir hafta en geç on gün içinde geçebilir. Doktor önerisine göre morluk ve şişlikler için krem sürülebilir veya buz uygulaması yapılabilir. Ameliyat sonrasında yaklaşık 4-5 saat boyunca mide bulantısı, baş ağrısı olabilir. Bu durum 4-5 saat içinde geçer. Burun estetiği ameliyatında ağrı görülmesi sık yaşanan bir durum değildir. Bunun yerine hafif sızlamalar görülebilir. Fakat bu durum çeşitli ağrı kesicilerle telafi edilebilir. Bazı durumlarda burundan sıvı akması da görülebilir. Fakat bu durum da oldukça olağandır. Estetik sonrasında geçirilen bir hafta çok kritiktir. Hastanın bu sürede sağlığını koruması ve doktor tarafından verilen tavsiyelere uyması gerekmektedir. Burun üzerinde çeşitli zorlamalar yapılmamalıdır.

Burun Estetiği İyileşme Süreci

Burun estetiği yaptırdıktan sonra iyileşme sürecinde dikkatli olunması gerekmektedir. Estetik ameliyatı sonrası ağrılar hafif sızlamalar şeklinde görülebilir. Bir hafta biraz zorlu geçse de ikinci ve üçüncü haftada yavaş yavaş iyileşme süreci tamamlanır. İlk haftalarda sadece sulu ya da yumuşak gıdalar tercih edilmelidir. Bandaj, dikişler ve sargılar mutlaka doktor kontrolünde açılmalıdır. Kişiye bağlı olarak diş ağrısı, baş ağrısı veya burun kemiğinde ağrılar görülse de kolayca kontrol altına alınabilir. Burun estetiği yapılan bireylerde burunda ağrı hafif bir şekilde atlatılabilir. Doktorun verdiği burun spreyi, antibiyotikler veya kremler düzenli olarak kullanılmalıdır. Aksi takdirde çeşitli sağlık sorunlarıyla karşılaşılabilir. Ayrıca bu süreçte yaklaşık 3 ay gözlük takmamak gereklidir. Ameliyat sonrasında bir hafta güneş ışığına maruz kalınmamalıdır. Yavaş bir şekilde buruna masaj yapılabilir. Burnun tam formuna oturması bir yılı bulabilir. Bir yıllık süreçte buruna darbe alınmamasına özen gösterilmelidir. Burun estetiği sonrası iyileşme süreci kişilerin bünyesine ve vücuduna göre değişiklik gösterebilir. Doktor tavsiyelerine uymak ve verilen ilaçları düzenli olarak kullanmak iyileşme sürecini hızlandıracaktır.