Bahar Alerjisi ve Tedavisi

Bahar alerjisi ve tedavisi, bahar mevsiminin gelmesiyle sık araştırılan konulardan biri olmaktadır. Hayat kalitenizi düşüren ve sizi sosyal yaşamdan alıkoyan bu rahatsızlık hakkında detaylı bilgi sahibi olmanız önemlidir.

Bahar Alerjisi Nedir?

Alerji, vücudun bazı etkenlere karşı gösterdiği tepkilerdir. Bu tepkiler göz kızarması, hapşırma, öksürme, nefes tıkanıklığı, vücutta kabarma ve kızarıklıklar gibi farklı şekillerde kendini gösterebilir. Bahar alerjisi bahar aylarının gelmesiyle ortaya çıkar. Ağaç ve çiçeklerden yayılan polen, rüzgâr yoluyla taşınarak alerjisi olanların dokularında çeşitli etkilere yol açar. Bunun sonucunda göz ve burundaki küçük kılcal damarlar büyüyüp şişer ve ortaya nezle hastalığı gibi belirtiler çıkar.

Bahar alerjiniz varsa bunun sebebi genetik ya da çevresel faktörler olabilir. Bazı insanların bağışıklık sistemi toz, koku, gıda gibi farklı maddelere aşırı duyarlılık göstermektedir. Bahar alerjisinde ise bu duyarlılık kendini polenlere karşı gösterir. Yılın sadece belli dönemlerinde meydana gelen bu rahatsızlığa mevsimsel alerjik rinit de denir.

Bahar Alerjisi Belirtileri

Bahar alerjisi belirtileri farklı şekillerde kendini gösterebilir. En çok karşılaşacağınız etkileri burun tıkanıklığı, hapşırma ve burun akıntısıdır. Bu yönüyle nezle, grip gibi hastalıkları andırdığı için halk arasında saman nezlesi olarak da bilinir. Bunlar dışında burun ve gözlerde konjuktivit rahatsızlığına sebep olabilir. Konjuktivit gözlerin kızarması, göz kapağının şişmesi ve gözde çapaklanma olarak kendini gösterir ve iki hafta kadar sürebilir.

Alerjiye bağlı olarak sinüslerinizde baskı hissedebilirsiniz. Algılama güçlüğü, yorgunluk, uykusuzluk, halsizlik, koku ve tat almada azalma gibi belirtiler de yaşayabilirsiniz. Hastalıkta görülen bir diğer etki göz altlarınızın gözle görülür derecede şişmesi ve buradaki kılcal damarların ortaya çıkmasıdır. Damağınızdaki kaşıntı hissi de sizi rahatsız edecektir. Bu belirtileri bahar aylarında haftada dört gün ya da daha fazla yaşayabilirsiniz.

Bahar Alerjisi Tedavisi

Alerjik reaksiyonlar hayat kalitenizi düşürüyor ve sizi huzursuz ediyorsa bir Kulak Burun Boğaz uzmanına başvurabilirsiniz. Bahar alerjisi ve tedavisi için öncelikle rahatsızlığınızın teşhis edilmesi gerekir. Belirtileri hangi dönemlerde ne kadar sıklıkla yaşadığınız, nelerden şikayetçi olduğunuz hakkında detaylı bilgi verir ve birtakım alerji testlerine girebilirsiniz.

Bahar alerjisi tedavisi uzun bir süreci kapsayacaktır. Alerjenlerden olabildiğince uzak durmanız gerekir. Olası etkileri azaltmak ya da yok etmek için de doktorunuz kontrolünde düzenli alerji ilaçları ve spreyler kullanmaya başlayabilirsiniz. Alerjik reaksiyonlar bağışıklık sisteminizin zayıflığı sonucunda ortaya çıktığı için beslenme düzeninize de dikkat etmelisiniz. A, B, C, E vitamini içeren besinler tüketmeye özen gösterebilirsiniz. Bahar alerjisi zamanında tedavi edilmez ve gereken önlemler alınmazsa astım, sinüzit,orta kulak enfeksiyonu gibi hastalıklara dönüşebilir. Bu yüzden tedavi olmaya özen göstermenizi tavsiye ederiz.