Burun Kanamasının Nedenleri

Çarpma, hava sıcaklığı gibi basit durumlar ya da hipertansiyon, sinüzit gibi  ciddi hastalıklar burun kanamasının nedenleri arasında sayılabilir. Bu konuda en doğru teşhis ve tedaviyi Kulak Burun Boğaz doktorunuz uygulamaktadır.

Burun Neden Kanar?

Burun kanaması, özellikle çocuk ve yaşlılar olmak üzere tüm yaş gruplarında görülebilen bir durumdur. Yapısı itibariyle burun içinde bir sürü küçük kılcal damarlar bulunmaktadır. Bu da olası bir darbe, çarpma ya da zedelenme durumunda damarların zarar görerek kanamasına neden olabilir. Burun kanamasının nedenleri bununla da sınırlı değildir. Soğuk, kuru havalar burun içi kurumalara ve çatlamalara neden olduğu için burun kanaması ile karşılaşabilirsiniz. Çocukların sık yaptığı burun karıştırma da kanamaya neden olmaktadır.

Basit ve geçici etkilerin yanı sıra hastalıklara bağlı olarak ortaya çıkan kanamalar da söz konusudur. Mesela sinüzit rahatsızlığı, yüksek tansiyon, soğuk algınlığı, alerjik reaksiyon, diyabet hastalığı gibi kronik ya da mevsimsel hastalıklar buna örnektir. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların fazla kullanılması da kanın damarda durmasını zorlaştırabilir. Burun kanaması lösemi, tümör gibi ciddi hastalıkların da habercisi olabilir. Özellikle uzun süreli ve yoğun kanamalarda mutlaka bir doktor kontrolü gerekmektedir.

Burun Kanaması Sağlığı Olumsuz Etkiler Mi?

Kılcal damar çatlaklarına bağlı ve nadir görülen kanamaların sağlık açısından herhangi bir olumsuz etkisi yoktur. Bununla birlikte kanamanın sıklaşması ve buna başka rahatsızlıkların eklenmesi ciddi bir sorun olabilir. Burun kanamaları burnun ön ya da arka kısmında meydana gelir. Ön kısımdaki kanamalar sinüzit, darbe, çatlak gibi durumlarda ortaya çıkarken arka kısımdaki kanamalar tansiyon yükselmesine bağlı olabilir.

Burun kanamasının yanı sıra mide bulantısı, baş dönmesi, solunum yetersizliği, yorgunluk, halsizlik, bayılma gibi durumlar yaşıyorsanız mutlaka bir an önce doktora başvurmalısınız. Ayrıca kanamanın yarım saat ve üzerinde sürmesi, sık sık tekrarlaması da normal bir durum değildir. Bu belirti özellikle iki yaşın altındaki çocuklarda lösemi gibi ciddi hastalıkların habercisi olabilir.

Burun Kanaması Tedavisi

Burun kanaması aşırı sıcak, soğuk hava, basit darbeler gibi nedenlere bağlı olarak ortaya çıktıysa dik açıyla bir sandalyeye oturup başınızı aşağı eğmelisiniz. Ardından burnunuzu iki yandan sıkmalısınız. Böylece kanamayı durdurabilirsiniz. Fakat bu durum sürekli tekrarlıyorsa mutlaka bir doktora gitmeniz gerekir. Burun kanaması tansiyon, diyabet gibi hastalıkların habercisiyse bir an önce ilaç kullanımına başlamalısınız. Lösemi, tümör gibi ciddi rahatsızlıklarda ise erken teşhis ve tedavi büyük önem arz eder. Burun kanamasının nedenleri doğrultusunda doktorunuz uygun tedaviyi uygulayacaktır.