Çocuklarda Bademcik Operasyonu

Bademcik iltihaplanması çocuk hastalıklarında sıklıkla karşımıza çıkar. Çocuklarda bademcik operasyonu iltihaplanan bademciklerin cerrahi bir müdahale sonucunda alınmasıdır. Vücudun bağışıklık sisteminin güçlü olmasında oldukça önemli bir rolü olan bademciklerin iltihaplanması, çocukların direncinin düşmesine neden olur. Özellikle çocuklarda sıklıkla görülen bu problem yetişkinlik dönemiyle birlikte azalmakta ve oldukça nadir bir şekilde görülmektedir. Bunun nedeni 4 ila 10 yaşları arasında bademciklerin aktif olması ve yetişkinliğe geçişle beraber boyutlarının küçülüp faaliyetlerinin azalması ile ilgilidir. Tedavi edilmediği takdirde nefes almada sıkıntılar, uyku apnesi ve kalp rahatsızlığına neden olur. Anestezi altında yapılan bir ameliyat olduğu için hala ufak riskleri barındırıyor olsa da oldukça kolay bir operasyondur ve uzun süre hastanede kalmayı gerektirmez.

Çocuklarda Bademcik Operasyonu Ne Zaman Yapılır?

Çocukluk döneminde hastalıklara karşı bir savunma bölgesi olan bademcikler iltihaplanıp bu işlevini kaybedebilir. Bu süreç genellikle çocukluk çağında 4 ila 10 yaşları arasında yaşanmaktadır. Ergenliğe girişle bademciklerin fonksiyonları azalır. Çocuklarda bademcik operasyonu son bir yıl içerisinde 7 kez, son iki sene içerisinde 5 kez ve son üç sene içerisinde 3 kez ve üzeri iltihap durumu gerçekleştiyse gerçekleştirilebilir. Nefes almanın zorlaştığı ve vücudun bağışıklığının sürekli düşerek virüslere açık hale geldiği durumlarda operasyon önerilir. Operasyon öncesinde bademcik iltihabı ve bu nedenden ortaya çıkan sağlık problemleri tedavi edilmelidir. İyileşme yaşanmadığı durumlarda ise ameliyat kalıcı bir çözüm olarak sunulur.

Çocuklarda Bademcik Operasyonu Sonrası

Her ne kadar kolay ve kısa süren bir operasyon dahi olsa anestezi altında gerçekleştiği için ufak riskleri de barındırmaktadır. Çocuklarda bademcik operasyonu ağrı ve sızı olmadan yapılan bir operasyondur. Buna ek olarak yatış gerektirmeyen bir süreçtir. Operasyon sonrasında boğaz, kulak ve boyunda hafif ağrı endişeye sebep olabilir fakat bu geçici bir süreçtir. Operasyon sonrası bol su tüketimi oldukça önemlidir. Püre şeklindeki yiyeceklerin tüketimi kolay olduğu için tercih edilir. Özellikle asit ve baharat içeren tüm katı ve sıvı gıdalardan uzak durulması önerilir. Kolay bir operasyon olmasının yanı sıra istirahat oldukça önemlidir. Bu süreçte doktor tarafından evde yatış verilir. Kanama, ateş, susuzluk ve solunum problemleri gibi sorunlar karşısında beklemeden acil yardım ve doktorunuza başvurmanız gerekir. Fakat tükürükte görülen küçük kan lekeleri normal olarak görülür. Kan miktarında artış ve solunum problemleri ortaya çıktığı taktirde doktorunuza vakit kaybetmeden danışmanız gereklidir.