Kulak Kristalleri Neden Oynar, Tedavisi Nasıldır?

Pek çok kişinin karşılaştığı rahatsızlıklardan birisi kulak kristallerinin oynaması sorunudur. Peki, kulak kristalleri neden oynar, tedavisi nasıldır?  Kadınlarda erkeklere göre daha fazla ortaya çıktığı tespit edilen kulak kristali rahatsızlığı ne anlama gelir?

Üst solunum ve kulak enfeksiyonlarının, kulak kristallerinin kaymasına sebep olan etkenlerin başında geldiği bilinmektedir. Aşırı stres ve üzüntü yaşanması , hazırlıksız şekilde yapılan ani boyun hareketleri ve beyin travması gibi durumlar da kulak kristallerinin oynamasının önemli nedenlerindendir.

Kulak Kristallerinin Oynadığını Gösteren Bazı Belirtiler

Kulak kristali kaymasının anlaşılmasını sağlayacak bazı belirtiler vardır. Örneğin gelişen mide bulantısı ya da baş dönmesi en sık rastlanan göstergeler arasındadır. Ek olarak kristallerin yerinden oynadığını gösteren en önemli işaretlerden birisi, herhangi somut bir nedene bağlı olmayan dengesizliktir. Aynı şekilde görüşte odak zorluğu çekmek de önemli bir işarettir. Kulak kristalinin oynamış olabileceğini gösteren diğer belirtiler:

• Başın ani hareketleri ile oluşan şiddetli başdönmesi,
  • Kulaktan yüz bölgesine doğru gelişen kramplar,
  • Halsizlik ve mide bulantısı,
  • Dengesizlik hissine bağlı olarak zeminin ayağın altından çekilme duygusu şeklinde sıralanabilir.

Yukarıdaki bazı temel belirtiler; kulak kristali oynaması sürecinin işaretleri olabilir. Ayrıca rahatsızlık ileri durumlarda olduğu zaman kan akışı hızlanması ve kalp ritim bozukluğu gibi belirtilere yol açma ihtimali vardır.

Kulak Kristali Tedavisi Nasıl Olur?

Kulak kristallerinde çeşitli nedenlerle oynama meydana gelmesi günlük yaşam konforunu olumsuz yönde etkileyebilir. Bunun için en kısa sürede uzman bir hekime görünmek ve tedavi sürecine başlamak önemlidir.

Kulak burun boğaz doktoru tarafından gerçekleştirilen denge testleri ile kulak kristallerinde oynama olup olmadığı kolaylıkla anlaşılabilir. Ayrıca kulak kristallerinde oynama mevcut olan kişiler, hareketleri sırasında daha dikkatli olmalıdır. Örneğin ani baş hareketlerinden kaçınılmalıdır.

Tedavi sürecine ek olarak bol su tüketimi ve belirti atakları halinde hareketin sonlandırılarak oturulması tavsiye edilir. Kulak kristalleri nasıl yerine gelir sorusu cevaplanırken ilk başvurulacak mercii; elbetteki uzman bir doktordur.

Kulakta meydana gelen pek çok farklı rahatsızlık doğrudan genel sağlığımızı etkiler. Kulak bölgesi vücudumuzda denge merkezlerinden birisidir ve ufak rahatsızlıklar dahi bu denge merkezini etkileyebilir. Kulak kristali kayması gibi rahatsızlıkların doğrudan baş dönmesi ya da dengesizlik hissi meydana getirmesinin temel sebebi bu durumdur.