Mevsim Geçişlerinde Gribal Enfeksiyonlar ve Tedavisi

Mevsim geçişleri birçok kişide gribal enfeksiyonlara neden olabilir. Bu yüzden soğuk algınlığı gibi solunum yolu rahatsızlıklarından korunmak için bazı tedbirler alınmalıdır. Başta boğaz ağrısı, yüksek ateş ve baş ağrısı gibi belirtilerle ortaya çıkan gribal enfeksiyonlar için teşhis ve tedavi süreci başlamadığında bağışıklık sistemi de bu durumdan olumsuz etkilenecektir. Sıralanan belirtiler dışında öksürük, halsizlik, kulak ve yüz bölgesinde basınç gibi belirtileri beraberinde getiren gribal enfeksiyonlar, birtakım hastalıklara da neden olmaktadır.

Mevsim Geçişlerinde Görülen Hastalıklar

Mevsim geçişlerinde gribal enfeksiyonlar ve tedavi sürecinden bahsetmeden önce bu dönemde hangi hastalıkların yaşanabileceği bilinmelidir. Alerji, akut bronşit, soğuk algınlığı, grip ve astım gibi hastalıklar, mevsim geçişinde en çok görülen rahatsızlıklardır. Söz konusu hastalıklardan korunmak amacıyla ve özellikle de mevsim geçişlerinde dikkat edilmesi gerekenler, şu şekilde sıralanabilir;

• Bağışıklık sisteminin güçlenmesi amacıyla bol miktarda C ve A vitamini tüketilmelidir.
  • Hava koşulları bu dönemlerde değiştiği için aşırı kalın veya çok ince kıyafetler kullanılmamalıdır. Soğuk algınlığı sadece çok üşümekle değil, çok terlemekle de ortaya çıkabilir.
  • Asıl önemli olan durum beslenmedir. Günün ilk saatlerinde kahvaltı ile öğünlere başlanmalı ve bol proteinli gıdalar tüketilmelidir. Özellikle de sebze ve meyve tüketerek bağışıklık sistemi korunmalıdır.
  • Su tüketimine önem verilmelidir. Bu dönemde günlük olarak en az 2 – 2.5 litre su tüketimi yapılmalıdır.

Mevsim Geçişlerinde Gribal Enfeksiyonlardan Korunma Yolları

Mevsim geçişlerinde gribal enfeksiyonlardan korunmak için ilk olarak hijyen kurallarına uyum sağlanmalıdır. Kalabalık ortamlarda çalışan bireylerin el temizliğine özen göstermesi ve bol bol temiz hava alması gerekir. Çünkü gribal enfeksiyonlar daha çok kapalı ortamlarda bulaşır.

Bu dönemde bağışıklık sisteminin güçlü kalabilmesi için günlük uyku süresinin en az 7-8 saat olması gerekir. Uyku öncesi de oda havalandırılmalıdır. Elbette düzenli ve sağlıklı beslenerek mevsim geçişlerinde gribal enfeksiyonlara karşı tedbir alınabilir.

Gribal enfeksiyonlar tedavi edilmediğinde menenjit ve zatürre gibi hastalıklara neden olabilir. Bu yüzden teşhisin ardından hastaya reçete edilecek olan tablet gibi antiviral ilaçlarla gribal enfeksiyonların kısa sürede geçmesi sağlanabilir. Grip teşhisi konulan bir hastaya antiviral ilaçların hangi dozda başlanması gerektiğine ise doktor karar verecektir. Risk grubunda olan kişilerde gribal enfeksiyonların görülme sıklığı ilk 24 saat içinde olacaktır. Erken teşhis sayesinde gribal enfeksiyonların şiddeti de azalabilir. Tedavi döneminde hastanın bulunduğu ortamın sık sık havalandırılması da aslında tedavinin önemli bir basamağı olarak düşünülmelidir.