Septorinoplasti Neden Yapılır, Süreç Nasıldır?

Septorinoplasti bir burun ameliyatı olarak uygulanır. Burun bölgesindeki deviasyon şeklinde adlandırılan bu işlemin amacı, burundaki eğrilik sorunlarını çözüme ulaştırmaktır. Cerrah tarafından genel anestezi altında uygulanan Septorinoplasti sayesinde sadece eğrilik değil, solunum problemleri ve estetik kaygılar da giderilmektedir.

Septum Deviasyonu Belirtileri

Burun eğriliğinin ilk belirtisi ağızda kuruluk, uyku sırasında rahat nefes alamama ve sesli nefes olarak sıralanmaktadır. Burun deviasyonu olarak bilinen Septum Deviasyonunun diğer belirtileri ise küçük nefesler alma, burunda tıkanıklık ve geniz akıntısıdır. Çocuklarda daha sık görülen Septum Deviasyonunun düzeltilebilmesi için ergenlik döneminin geçmesi gerekir. Bunun nedeni de ergenlik çağı bitene kadar vücudun gelişimini tamamlayacak olmasıdır. Bu dönemden önce vücuttaki hormonlarda gelişim ve değişim tamamlanmadığı için uygulanması imkansızdır.

Burun solunumunun yetersiz olması, hayat kalitesini olumsuz yönde etkiler. Yukarıda sıralanan belirtilerden birinin ya da birkaçının yaşanması halinde vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Çocuklarda ise ameliyat uygulanacak yaşa gelene kadar doktor kontrolleri yaptırılmalı ve detaylı bir takip süreci başlatılmalıdır.

Septorinoplasti Ameliyatı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Operasyon öncesi hastaların en az 7-10 gün önce kanlanmayı artıran aspirin ve bitkisel ilaçları tüketmemesi gerekir. Özellikle de sigara tüketimi sonlandırılmalıdır. Çünkü sigara kullanımı kan dolaşımını bozmakla beraber yaraların iyileşme süresini geciktirir. Aynı durum alkol için de geçerlidir. Zaten işlemi gerçekleştirecek olan cerrah, bu hatırlatmaları yapacak ve daha konforlu bir ameliyat için gerekli aksiyonları alacaktır.

Septorinoplasti ameliyatını yapacak olan hekimlerin bu alanda başarılı olması şarttır. Günümüz koşullarında sorunsuz olarak tamamlanabilen Septorinoplasti operasyonu sayesinde hastalar daha güzel, doğal ve uygun bir burun yapısına sahip olur. Elbette hastanın rahat nefes alıp vermesini sağlayan Septorinoplasti ameliyatı sonrasında birtakım kurallara dikkat edilmesi gerekir.

Septorinoplasti ameliyatından sonra doktorun tüm tavsiyelerine eksiksiz olarak uyulması gerekir. Sağlıklı beslenme ve sigara tüketimini sonlandırma gibi durumlar, bu dönemdeki en önemli tavsiyeler arasında olacaktır. İyileşme sürecinin hızlanması için burun bölgesinin her türlü darbeden korunması da çok önemlidir. Doktorunuz ağır egzersiz ya da spor aktiviteleri için gerekli bilgileri paylaşacaktır.

Ameliyatın ardından yüz hatlarına uyumlu, doğal ve güzel bir burun yapısı ortaya çıkmakla beraber burun içindeki sorunlar da artık ortadan kalkacaktır. Hastaların nefes alıp verme problemleri giderilmekle beraber artık yüz bölgesi için daha işlevsel ve güzel bir buruna sahip olmak için septorinoplasti operasyonuna başvurulmaktadır.