Nefes Alma Problemi ve Horlama İlişkisi

Günümüzde en çok görülen problemlerden biri olan çocuklarda geniz akıntısı öksürük ve boğazlarda kaşıntı gibi problemleri de beraberinde getiriyor. Geriye doğru burun akıntısı olarak bilinen hastalık genizde mukus akıntısının oluşmasından kaynaklanıyor.

Bu çerçevede genizde oluşan fazla mukus akıntısı genizden boğaza doğru inerek geniz akıntısı halini alıyor. Oldukça rahatsızlık veren bir durum olan geniz akıntısı daha çok bağışıklık sisteminin zayıf olduğu çocuklarda görülüyor. Farklı sebeplere bağlı olarak da ortaya çıkabilen geniz akıntısını anlamak ve bilmek için bazı belirtilere dikkat etmek gerekiyor.

Çocuklarda Geniz Akıntısı Belirtileri

Daha çok çocuklarda geniz akıntısı olarak bilinen hastalık bazı belirtilerle kendisini gösteriyor. Bu belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Boğazda oluşan ve gitmeyen gıcık hissi
  • Boğazda oluşan gıcığın getirdiği ve kesilmeyen öksürük
  • Geniz akıntısının yarattığı kaşıntı sebebiyle boğazda oluşan ağrı
  • Ters burun akıntısı olması sebebiyle boğazda balgam oluşması
  • Yine mukus sıvısının kulak bölgesine akmasıyla kulaklarda yaşanan çeşitli enfeksiyonlar
  • Geniz akıntısı sebebiyle nefes alıp vermede yaşanan zorluk
  • Geniz akıntısının getirdiği baş ağrısı

Belirtilen sebeplerin haricinde daha farklı sebepler de geniz akıntısına yol açabiliyor. Diğer belirtiler konusunda doktora danışmak ve tıbbi destek almak gerekiyor.

Çocuklarda Geniz Akıntısı Sebepleri

Alerjik hastalıklar, soğuk algınlıkları, bağışıklık siteminin zayıf olması, geniz etinin kronik hastalıkları gibi durumlar çocuklarda geniz akıntısı olarak kendini gösterebiliyor. Diğer taraftan daha birçok farklı sebep geniz akıntısının oluşmasına yol açıyor. Bunların en önemlileri arasında alerjik reaksiyonlar yer alıyor. Özellikle mevsim geçişlerinde yaşanan toz ve polen alerjisi gibi durumlar geniz akıntısına sebebiyet veriyor.

Yine çocuklarda görülen sinüzit rahatsızlığı ve mevsimsel soğuk algınlıkları geniz akıntısı için birer sebep oluşturuyor. Bu çerçevede bu rahatsızlıkların tedavi edilmesiyle geniz akıntısı gibi bir problemin de ortadan kalkması gerekiyor.

Çocuklarda Geniz Akıntısı Tedavisi

Çocuklarda geniz akıntısı için gerçekleştirilen tedaviler geniz akıntısına yol açan sebeplerin ortadan kaldırılması şeklinde yapılıyor. Bu çerçevede geniz akıntısına sebep olan soğuk algınlığı, sinüzit için antibiyotiklerin yeterli süre kullanılmasıyla geniz akıntısının önüne geçilebiliyor. Bir diğer sebep olan alerjik reaksiyonlara karşı verilen ilaçlarla alerjik belirtilerin sonlandırılması ile geniz akıntısı tedavi edilmiş oluyor. Bu çerçevede geniz akıntısının tedavisinde akıntıya sebep olan rahatsızlığın tespit edilmesi önem arz ediyor. Tedavi ise yapılan bu tespite göre ortaya konuyor. Her ne kadar hafif bir rahatsızlık gibi gözükse de mutlaka bir doktor tedavisi almak gerekebiliyor.