Tiroid Nodülleri ve Tedavileri

Tiroid bezinde oluşan küçük kitlelere tiroid nodülleri denir. Bu nodüller kimi zaman kötü huylu kimi zaman da iyi huyludur. Kötü huylu nodüller kanserli olabilir. Bazen bu tip nodüller için radyoaktif iyot tedavisi yeterli gelirken bazı durumlarda cerrahi olarak çıkarılması gerekebilir.

İyi huylu olan tipi zararlı değildir. Fakat bazı nodüller İyi huylu olmasına rağmen yine de cerrahi olarak çıkarılması gerekebilir. Bunun nedeni ise bu nodüllerin ses tellerinin ve nefes borusunun sıkışmasına neden olabilmesi ya da solunum geçişini engelleyebilmesidir.

Tiroid nodülleri, belirli bir genişleme alanı olan bir tür lezyonlardır. Nodüller veya nodüler lezyonlar, tiroid bezinde çok yaygındır. Bunların çoğu ya kist veya adenom gibi iyi huylu bir lezyon ya da hiçbir teşhisin güvenle konulamayacağı belirsiz bir lezyon olarak ortaya çıkar.

Tiroid nodülleri ve tedavileri nelerdir? Tedavi sürecinde sizi neler bekliyor? Bu sorular ve daha fazlasına içeriğimizde sizler için değindik.

Tiroid Nodülleri Nedir?

Nodüller kendi içlerinde çeşitlere ayrılırlar. Bazı türlerinin içi doku ile doluyken bazı tiroid nodülleri türleri ise sıvı ile dolu olabilir. Dokuya sahip nodüller, sıvı dolu nodüllere göre daha fazla kanser riski taşır. Aynı risk, hormon üretmeyenler ve hormon üretenler arasındadır. İlk bahsettiğimiz grup daha yüksek risk altındadır. Büyük, şiddetli ağrılara neden olan ve daha sert yapıda olan tiroid nodülleride kanser riski yüksek kitlelerdendir.

Tiroid Nodülü Belirtileri

Tiroid nodülleri belirtilerinde hasta yutkunurken zorlanabilir, sesi kısılabilir veya ağrı şikayetleri olabilir. Bu belirtileri yaşayan kişiler bir doktora görünmelidir. Bu hastalığın tedavisinin uygulanması için önce tanının konulması gerekir. Tanı konulması için biyopsi yöntemine başvurulur. Biyopsi, şikâyetin olduğu bölgeye uygulanır ve bu sonuçlar incelenir.

Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Kanser riski barındıran bu nodüller,hekimler tarafından uygun şartlarda cerrahi müdahale ile alınır.

Hastalara test yapılır ve bu test sonuçlarının yanıltıcı olabileceği hesaba katılarak ayrıca ultrason gibi cihazlarla düzenli olarak kontrol edilir. Takiple beraber eğer nodüller%20veya daha fazla oranda büyüyorsa yeniden biyopsi işlemi uygulanır. Eğer hekiminiz uygun görürse cerrahi operasyon tekrar tartışılabilir veya uygulanabilir. Biyopsi sonuçlarında sorun çıkmayan hastalar ise takibe alınarak, hastalık için baştan önlem alınır.

Sıcak nodül denilen tiroid nodül tipinde kanser riski bulunmamaktadır. Bu yüzden genellikle bu tip hastalığa sahip olanlara ilaç tedavisi uygulanır. Biyopsi uygulaması pek tercih edilmez. Radyoaktif iyot tedavisi kullanılarak hastanın sağlığına kavuşması sağlanır. Ama bu tercih genellikle tek nodül varsa uygulanır. Eğer kişinin birden fazla nodülü varsa ve boyutu 2cm‘den büyükse hekimler ameliyat seçeneğini sunabilirler. Eğer nodül büyükse ve bu durum hormon dengesizliğine sebep oluyorsa önce gerekli ilaçlarla hormon tedavisi sağlanır. Ardından cerrahi operasyon yapılır.